Regler & Allmänna Villkor
1. Hemleverans Express avser alla varor (bortsett möbler och större objekt).
2. Excellent Delivery Sverige AB har rätt att neka en beställning utan motivering.
3. Excellent Deliverys chaufförer är skyldiga att hantera varorna som levereras med omsorg samt meddela kunden när leveransen är slutförd och lämna innehållet på av kunden anvisad plats.
4. Allt innehåll i beställningarna ska vara förenligt med svensk lag samt god etik. Beställningar med olagligt innehåll kommer att polisanmälas.
5. Ett olämpligt beteende i form av trakasserier, hot eller svordomar mot Excellent Deliverys personal medför avstängning från att använda våra tjänster i minst 6 månader.
6. Vi levererar inom 10 km radie från angiven leveransadress. För sträckor över 3 km tillkommer ett pristillägg (se våra priser).
7. Vi reserverar oss för oförutsedda händelser som kan påverka leveranstid eller möjlighet att leverera.
8. Excellent ansvarar inte för att det levererade innehållet motsvarar din beställning. Företaget tar heller inget ansvar för produkternas kvalitét eller brister. Vi är endast ansvariga för själva leveransen.
9. Kunden är skyldig att möjliggöra leveransen. Om kunden inte uppgivit nödvändig eller korrekt information för att möjliggöra genomförandet av leveransen (såsom skåps- eller portkod och varken svarar i telefon eller på mail inom rimlig tid) kommer debitering av leveransen ej återbetalas.
10. Betalning för leveransen sker via Swish till vårt företagskonto. Leveransavgift betalas efter lagd beställning. Vi utför leveransen först efter att betalning kommit oss tillhanda.
11. När du swishar, vänligen skriv namnet på den som bokat leveransen i meddelande rutan så att vi kan koppla betalningen till beställningen. Om du glömmer detta, återkopplar vi till dig.
Swish: 123 058 59 35
Excellent Delivery Sverige AB