FAQ'S
Frequently asked questions
Svar på ofta förekommande frågor
F: Hur kan jag rapportera ett problem?
S: Du kan rapportera ett problem du stöter på med din Excellent Delivery app via flera kanaler.
Whatsapp: +46 737807834
Ring: +46 40 6745307
E-post: info@excellentdelivery.se.
Gilla & följ oss på sociala medier via Facebook & Instagram.
F: Hur kan jag få tillgång excellentdelivery appen och alla dess rabatter?
S: Gå till "första sidan, excellentdelivery.se". Klicka på "Ladda ned vår app". Välj appstore eller google play. Fyll i uppgifter som efterfrågas och klicka på nästa, välj sedan betalsätt. Det går att betala för vårt rabattkort via kort eller Swish. Ange betalsätt klicka därefter på "Betala". Du är färdig.
F: Hur kan jag använda appen för att få ett rabatterat pris på restauranger och caféer?
S: I appen finner du ditt rabattkort. Det visar du upp i kassan innan du betalar när du beställer på caféer eller restauranger. Tänk på att rabattkortet är personligt och kan endast användas av innehavaren själv. Vid missbruk spärras kortet omedelbart.
F: Kan jag använda Swish eller betal- och kreditkort för betalning?
S: Ja, det är möjligt att använda alla dessa betalningssätt för att låsa upp appen. Vill du använda kortbetalning, går du helt enkelt till sidan "Kassa och betalning" i appen och anger dina kreditkortsuppgifter för att betala. Vilka betalmedel du kan använda när du beställer på restauranger och caféer är upptill dom, då du betalar direkt till restaurangen eller cafét där du beställer.
F: Hur många språk är Excellent Delivery-appen tillgänglig på?
S: Appen finns för närvarande endast på ett språk – Svenska.
F: Hur många erbjudanden finns tillgängliga i appen?
S: Appen som innehåller över 500 erbjudanden från över 300 restauranger och cafeer i Sverige & Danmark. Ta del av fantastiska erbjudanden från dina mest älskade restauranger och caféer. Inom kort lanserar vi även rabatter på hotell, familjenöjesparker och nöjesställen, salonger, spa, hälso- och fitnesscenter, semester och mycket mer!
F: Hur många gånger kan jag nyttja samma erbjudande?
S: Några erbjudande kan du nyttja helt obegränsat medan andra är begränsade till ett specifikt antal, Information om vad som gäller för ett specifikt erbjudande finner du i själva erbjudandet.
F: Var kan jag lösa in mina erbjudanden?
S: Erbjudanden kan endast lösas in hos den utfärdande handlaren och endast av innehavaren av rabattkortet. .
F: Hur kan jag lösa in mina erbjudanden?
S: Klicka på en valfri handlare.
- Klicka sedan på ett valfritt erbjudande från den handlaren.
- Visa telefonen för personalen på stället innan du betalar.
- Färdigt! Ditt pris rabatteras.
F: Var kan jag lösa in mina erbjudanden?
S: Erbjudanden kan endast lösas in hos den utfärdande handlaren och gäller endast för varorna/tjänsterna och på den eller de platser som anges i Erbjudandet.
F: Vad är skillnaden mellan vanliga erbjudanden och specialerbjudanden?
S: Specialerbjudanden kan användas flera gånger under deras giltighetstid; deras användning är dock begränsad till 4 gånger per konto, per handlare och dag.
Normala erbjudanden gäller till slutet av året (Utslutningsdagar gäller).
F: Varför är vissa erbjudanden gråa?
S: Erbjudanden kan visas nedtonade om du inte är inloggad på vår app.
Det kan också tyda på att erbjudandena redan är förbrukade.
I andra fall kan du vara inloggad men ännu inte köpt appen, så erbjudanden verkar vara låsta.
Erbjudandena kommer också att visas nedtonade om erbjudandena inte är giltiga just det datumet
F: Kan vi lösa in ett specialerbjudande mer än en gång?
S: Antalet erbjudanden du kan lösa in beror på antalet kuponger i appen, som visas hos en viss handlare. Om handlaren har gett mer än en kupong för samma erbjudande i appen, kan du lösa in samma erbjudande mer än en gång. Men om säljaren bara har gett en kupong för ett visst erbjudande i appen, kan erbjudandet endast lösas in en gång.
F: Behöver jag internet för att använda appen och lösa in erbjudanden?
S: Ja att vara ansluten till internet är nödvändigt för att se alla erbjudanden i appen och för att lösa in erbjudandena också. Utan internetuppkoppling kan appen inte bläddras och inga erbjudanden kan lösas in.
F: Lägger ni till butiker under hela året?
S: Nya handlare och erbjudanden läggs till varje vecka och varje månad i vår app. När du kontrollerar appen kommer du att hitta nya handlare som lagts till under avsnittet "Nyligen tillagda företag" på vår hemsida för appen. Vissa av våra befintliga handlare lägger också till Specialerbjudanden då och då i appen, utöver sina vanliga erbjudanden. Du kan se dessa ytterligare erbjudanden under avsnittet "Specialerbjudanden" på hemsidan för vår app.
F: Kan jag se min kontostatus i appen?
S: Om alla erbjudanden visas låsta på din app är du antingen inte inloggad på appen eller så har du inte köpt appen ännu.
Om du inte har köpt appen behöver du bara registrera dig och nästa på "Köp nu".
F: Kan jag logga in igen utan att betala om jag byter enhet?
S: Ja, du kan ladda ned vår app på en annan enhet än den du registrerade dig på. Du måste logga in på den nya enheten med samma telefonnummer och lösenord som du ursprungligen registrerade på appen. Alla dina oanvända erbjudanden kommer att dyka upp när du loggar in.
F: Vad händer om jag av misstag raderar min app? Kommer jag att förlora alla mina erbjudanden?
S: Nej. Alla dina erbjudanden i vår app är säkra, även om du av misstag raderat appen på din telefon. Ladda bara ned appen igen och lås upp alla dina erbjudanden, genom att logga in med ditt registrerade telefonnummer och ditt lösenord.